We leven in een tijdperk waarin online het steeds vaker van offline lijkt te winnen. We spenderen niet alleen meer tijd online, maar geven ook steeds meer geld online uit. Het is voor bedrijven dan ook van levensbelang het stukje online mee te nemen in de bedrijfsstrategie. Hoe beter jouw onderneming er namelijk online voor staat, hoe meer klanten jouw bedrijf zullen vinden en hoe meer omzet je ook zal genereren. Het is anno 2021 overigens niet meer voldoende om alleen over een eigen website te beschikken. Je dient deze website ook actief te beheren en je bezig te houden met online marketingstrategieën. Om bij te blijven bij de concurrentie dien je online strijdvaardig te zijn. Benieuwd hoe jij online strijdvaardig kan zijn? Lees dan snel verder! In deze blog vertellen we je hier namelijk meer over!

Sea

Sea is een van de belangrijkste pijlers binnen online marketing. Sea staat voor search engine advertising en heeft betrekking op advertenties die naar voren komen in zoekmachines. De advertenties krijgen over het algemeen voorrang op organische zoekresultaten en zullen dan ook het eerste zijn wat gebruikers van de zoekmachines te zien krijgen. Dit is een doorn in het oog voor de seo specialisten, maar dit is simpelweg hoe de zoekmachines werken. Zonder sea strategie ben je online alles behalve strijdvaardig en zul je dus ook stukken minder vaak gezien worden dan jouw concurrentie. Zorg er dan ook voor dat je een sea specialist in huis haalt die jouw onderneming wat betreft sea op de kaart kan zetten!

Conversie optimalisatie

Een online proces dat nooit ophoudt is het proces rondom de conversie optimalisatie. Een website kan namelijk altijd verder geoptimaliseerd worden. Deze optimalisatie van de website zal zich vertalen in een hoger conversiepercentage. Hoe hoger het conversiepercentage, hoe beter jouw website presteert. Je kunt deze conversie optimalisaties het gemakkelijkst doorvoeren middels A/B testen. Je laat bezoekers op twee verschillende versies van jouw website binnenkomen. Aan de hand van het gedrag op de beide versies van de website kun je jouw website aanpassen naar de versie die het beste presteert. Dit proces in een proces dat nooit ophoudt omdat je altijd kan blijven A/B testen.